torsdag 3 februari 2011

Sura Lund, på fel sida om spåren.

Idag har jag upplevt det genuint drygsura Lund. Jag lämnade in min dator på servicestället och behandlades väldigt styvmoderligt av en dryg kille i hipstermustasch. Han var dryg på det där sättet som folk i ens egen ålder kan vara, orkade liksom knappt svara på mina frågor och pratade på ett extremt blasérat sätt. I ett försök att vara trevlig så sa jag något om att "ja, jag ringde tidigare och fick svar att han som sköter servicen har varit sjuk, ja att det är därför det tar så lång tid blablabla" liksom lite i förbifarten liksom för att förklara att jag förstår varför det tar lång tid och fick ett udraget "mmmmmmmh, ja... ... han är... väldigt duktig... men... det... hjälper ju inte... när... han... är sjuk" som den där snubben uttalade som om han sa sina sista ord på sin dödsbädd och hade oturen att vara omgiven av för honom TOTALT ointressanta människor.

Det andra drygsura hände på den libanesiska affären. Téförpackningen som jag skulle köpa hade ingen prislapp (jag kollade på varenda förpackning av tésorten bara för att försöka hitta en där priset stod utskrivet för att undvika bängel) och kvinnan i kassan suckade oerhört djupt efter att hon upptäckt att hon inte kunde hitta någon prisuppgift, såg på mig med en blick som blick som bara kommuicerade "jag hatar dig för att du köper något som vi inte har en prislapp på, kunde du inte ha ändrat dig och köpt något annat, du ska vara satans glad över att ens få komma in i den här affären din jävla jävel" och sa "det blir 35kr".

Ikväll åker jag till Göteborg, där kanske folk är sådär genuint trevliga och spårvagnskäcka som man hört så mycket om. Så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar