onsdag 16 februari 2011

Krejsy på 4ans buss

När jag latåkte buss från stan tidigare idag satt jag näst längst bak, jag är ju inte hur cool som helst och kan alltså inte sitta kingen (i mitten längst bak i bussen) bara sådär, jag vet min plats. Tanten som satt kingen var den där märkliga gråhåriga och gamla tanten som mest går runt och pratar för sig själv på en blandning av skånska och mer eller mindre renodlat rossel. Precis innan min hållplats sa hon något för sig själv men det hon sa för sig själv sa hon väldigt högt. Jag tittade bak för att se om hon ville mig något men hon verkade absolut inte vilja bli störd där hon satt med en stor plastblomma med lång stjälk som hon visat upp för mig och de andra som väntade på bussen på Botulfsplatsen några minuter tidigare. Hon märkte väl att jag vände mig om, för det gick inte att undgå att hennes svada var riktad mot mig. Det enda jag uppfattade av det hon sa var "Dra åt helvete med dig!". Det är alltså andra gången inom loppet av ett drygt halvår som något av Lunds original svurit åt mig. Jag som knappt ens lämnar Väster.

1 kommentar:

  1. Det var inte hon som pratar för sig själv och skrattar och frontar folk och oftast är överdrivet glad? Hon brukar hänga kring Mårtenstorget.

    SvaraRadera