onsdag 9 februari 2011

Fleskuperseelämä

Uppdatering på MKV-fronten:

Nu har jag fått en tid hos MKV-sudievägledaren, hon kan säkert svara på alla mina miljontals frågor som mest handlar om yrken man kan skaffa sig efter utbildningen. Är man dömd att jobba som något som låter kul i teorin men i praktiken handlar om att kräma iväg hamburgare eller skapa behov som inte finns hos folk som inte behöver fler behov. Ungefär det ska jag fråga "Finns det något jag kan stå ut med rent yrkesmässigt? Eller handlar utbildningen om göra folk redo inför att jobba för Store Satan?" kommer min fråga låta ungefär.

I övrigt så skriver jag en text till Ordkonst och deras temanummer om Finland. Det går bra. Den innehåller bl.a svenska skrivet som finska, finska skrivet som svenska, blandningar av båda språken skrivet på en blandning av båda språken och skeptiska inställningar gentemot Sveriges fortsatta framgångar i ländskidåkning.
Jag vet inte alls om den kommer bli antagen. Om inte så ska jag rådfråga min mormor om hur man formulerar svavelosande tornedalsfinska utskällningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar