måndag 28 februari 2011

"Ja, en norrbagge sa det"

Jag mötte tanten från Krejzy-inlägget idag. Nu var det inte på någon buss utan på City Gross. Nu var hon inte alls otrevlig (kanske för att hon hade köpt ett sexpack tvååttor den här gången och inte någon plastblomma). Hon var riktigt trevlig! Hon stod bakom mig i kön till tobaks- och spelkassan och sa "Jag ska laga mat, jag behöver vitaminer" samtidigt som hon packade ner tvååttorna i sin axelremsväska. När vi båda var framme vid disken såg hon en bild på Olof Palme på Sydsvenskans förstasida och sa "Jag vet vem som mörade honom, det var en polis" "Jaha, en polis?" svarade jag. "Ja, en norrbagge sa det". Norrbaggen skulle tydligen ha varit chef för något inom FN eller så. "Inte en svensk polis utan CIA" sa hon, och ja, det låter väl lika troligtsom - och om inte mer troligt än - att Christer Petterson skulle ha gjort det. Hon har många sidor den där tanten, och verkar ha rätt kort minne. Bra kombination, borgar för överraskningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar