tisdag 15 februari 2011

Olles steg mot Det Seriösa

Idag är det sista dagen att anmäla sig till Högskoleprovet, Högskoleprovet av den gamla sorten. Redan till hösten blir allt värre - mer matematik, mindre ordförståelse. Jag ränker givetvis inte med att spika provet nu, men har tänkt plugga som satan själv till det, främst på matte- och statistikdelarna.

Dessutom ska jag på min andra studievägledning idag. Och hämta datorn. Förra veckan ringde någon från supporten och inledde samtalet med att säga "Ja hej, det var från supporten, det är hårddisken som är trasig". Jag svarade "Nää, det kan det inte vara, jag lämnade ju in datorn för sprickor i höljet." "Nä, det är hårddisken... eller vänta... Jaha! Olle, ja oj förlåt, jag ringde fel kund, hade fel bild uppe här, nu ser jag förlåt!" och så la han på. Hopp och förtvivlan huller om buller inom 30 sekunder alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar